Wednesday, October 10, 2012

Ehkä sittenkin Etiopiaan

Sain pari päivää sitten sähköpostia Reginalta, Lähetysseuran lähetiltä, jonka avuksi mun oli alunperin tarkoitus mennä Etiopiaan pyhäkouluvihkoja taittamaan tämän Etelä-Afrikka-keikan jälkeen.  Häntä ei silloin ilmeisesti taloudellisista syistä voitukaan lähettää sinne ja niin munkin matkani tyrehtyi.  Olin kuitenkin silloin asiasta aika pettynyt, ja nyt oli hienoa kuulla, että hän on menossa sinne loppuvuodesta. Hän pyysi mua mukaan tuohon hankkeeseen tammikuuksi.  Kerroin Gastoneille, joilla ei tietenkään ollut mitään kovin paljon asiaa vastaan, vaikka varmaan pitäisivät mua täälläkin pitempään. Olen siis näillä näkymin menossa Addis Abebaan samaan paikkaan, missä olin jo parin viikon tutustumiskäynnillä, tammikuuksi, ja ehkä jo joulukuun puolella, kun täkäläiset ovat kesälomallaan.

Olisin kovin iloinen jos tuo suunnitelma toteutuisi, mutta näiden lähetysjärjestöjen päätökset voivat aina muuttuakin tai tulla muita esteitä, joten ihan varmaa se ei ole.

Täällä on mennyt mukavasti. Sheenan suuri väsymys vaikuttaa munkin olemiseen sillai, ettei hän jaksa ottaa mua huomioon niin paljon kuin muuten tekisi, kaipaisin pientä juttelua hiukan useammin, ainakin muutaman päivän välein, mutta täytyy nyt lähteä siitä, mihin hän on valmis ja mitä hän jaksaa. He ovat molemmat olleet myönteisesti yllättyneitä, kun päätin antaa miniläppärini Henhrylle synttärilahjaksi, ehdolla että se siirtyy lopullisesti hänelle vasta kun mä lähden maasta. Mun mielestä se oli hyvä ajatus, kun siinä ei ole skandeja lainkaan ja sen pistorasia on toisenlainen kuin Suomessa.  Henhry on osoittanut kaiken aikaa valtavaa kiinnostusta kaikkea tietotekniikkaa kohtaan, ties mitä hyvää siitä voisi hänen elämässään poikia.

Löysin edullisen ipadin, jonka olin aikonut hankkia vasta Suomessa sen varastetun tilalle. Tämän turvin voimme nyt kuitenkin jakaa Henhryn kanssa tuota miniläppäriä, hänen olisi tärkeää oppia käyttämään sen ohjelmia ennenkuin lähden. Etiopiassa saan lainaläppärin jossa on taitto-ohjelma, sama jota käytän töissä.

4 comments:

Reija said...

Onpa mukavia uutisia, toivottavasti pääset sinne Etiopiaan! Pysyykö sun Suomeen paluu kuitenkin entisessä aikataulussa? Hieno (ja antelias) idea se Henhryn synttärilahja. Siitä on hänelle varmasti paljon iloa ja ehkäpä saat sitä kautta häneenkin paremman yhteyden. Kunpa vain Sheenan terveydentila kohentuisi. Iloa ja tsemppiä sateen keskelle!

Anonymous said...

Oli hyvä kuulla suunnitelmistasi Etiopian suhteen.Saat uuden näkökulman ja taitaa olla enemmän oman alasi työtä se taittohomma.Toivotaan että Reginan matka toteutuu.Oli mielenkiintoista lukea arviotasi Etele-Afrikan oloista.Siunausta ja varjeltumista toivomme Sinulle

Sinikka said...

Joo, paluuni on tammikuun lopussa jo senkin takia, että Päivin vuokrasopimus kotona päättyy silloin. Ehkä voisin olla vähän pitempään, helmikuun puolelle, jos se siinä vaiheessa Päiville sopisi ja hommat olisivat Addiksessa kesken, mutta näillä näkymin tammikuun lopussa Suomen pakkasiin!

Kikka said...

Kuulostaa tosi mukavalta! Johdatusta ja siunausta edelleen. Kikka