Saturday, September 1, 2012

Elama yksinkertaistui kertaheitolla

Nyt kun kauhkaa on niin paljon vahemman, paasen kokeilemaan sita yksinkertaisempaa elamantapaa, mita hiukan talta Afrikan-jaksoltani etukateen kaipailin. Se ei vaan taalla Etela-Afrikassa oikein meinannut toteutua kaiken mukavuuden ja mun monien vimpaimien keskella, ennenkuin rosvot tekivat niista kerralla selvan ;)

Hankin varmaan vahitellen kuitenkin jotain hiukan tilalle, ensimmaiset hankinnat tanaan olivat heratyskello, fikkari (vorot veivat senkin, se varmaan auttoi ryostopuuhissa) ja muutaman euron rannekello, oikein natti. 

4 comments:

Kikka said...

Kuulin Reijalta ensimmäisenä ryöstöstä eilen illalla kun olimme jo junassa. Olen aivan järkyttynyt! Olet uskomattoman reipas! Olen ties mitä kautta yrittänyt saada sinulle viestiä läpi mutta sitten tajusin että puhelimesikin vietiin, en päässyt iphonella tähän blogiin jne jne. Olen aika uuno näissä nettiasioissa (toisin kuin sisareni!). Harmitti jo että jätin Gastoneiden puh.nronkin kotiin. Kaikenlaisten asioiden suhteen olen ollut huolissani puolestasi mutta mitään näin hirveää en ollut osannut ajatella. Hyvä että pankkikorttisi on tallella. Sanothan jos on mitään mitä voin tässä tilanteessa tehdä. Pysähdyimme tähän huoltoaseman kahvilaan 40 km Rovaniemen pohjoispuolella jossa on nettiyhteys (jota minäkin osaan käyttää). Illalla tulemme majapaikkaamme jossa uskoisin pääseväni ainakin silloin tällöin netin ääreen joten sano (gmailin kautta tai miten vaan)jos voin tehdä jotain. Voin lähettää rahaa jos tarvitset. Taivaan isän haltuun! Kikka

Sinikka said...

Kiitos, makin olin varautunut enemman ryostoon kadulla kuin kotona, siksi olin liian huoleton talossani. Kaikki on nyt hyvin, tapahtumiin nahden olen mieleltani aivan ihmeellisesti varjeltunut. En tarvitse mitaan, harkitsen halvan lapparin hankkimista ja ehka pikkukamerankin, kun kerran nyt taalla aafrikassa ollaan. Mulla on rahaa pankissa ja Gastonit ovat olleet erittain avuliaita ja empaattisia. On tuntunut lohduttavalta, kun he ovat sanoneet "When you've been so very good to us, why did God let this happen?" Olemme kuitenkin kaikki nahneet tapahtumissa paljon Jumalan "grace and intervention".
Pida siunattu loma, Kikka, alaka anna taman varjostaa sita! Ei anneta pahalle valtaa pilata mielenrauhaamme. Lomat ja vaellukset on takoitettu nautittaviksi!

Anonymous said...

Olet ihmeellisen rauhallisesti suhtautunut tuohon järkyttävään tapukseen.Ihailen mielenrauhasi säilymistäja että jopa huumorilla voit suhtautua tilanteesen.Meillä on molemmilla tänään nimipäivä.Lohduttavaa on että Hän tuntee sinut nimeltä ja mitään ei tapahdu Hänen sallimattaan.Siunausta javoimia sinulle

Sinikka said...

Kiitos, siunattua nimipaivaa sullekin!!