Wednesday, August 8, 2012

I've been driving!

Allan laati mulle kartan tärkeimmistä paikoista mun kannaltani täällä Pietermartzburgissa, lähimmät ostarit, lasten koulut ja lastensairaalat.
Uskaltauduin tänä aamuna lopulta ajamaan, ja kaikki sujui hyvin. Vasemmalla ajo on tavallaan helpompaa kun ratti on oikealla, mutta olin koko ajan laittamassa pyyhkimiä päälle, kun ne ovat vasemmalla ja vilkkuvipu oikealla. Ja oikea käsi haroo välillä vaihdekeppiä joka onkin vasemmalla. Mutta kyllä se alkaa sujua.

Nyt on tarvittu hiukan suomalaista karaistuneisuutta, kun yöllä ja aamulla oli n. +9 astetta ja lisäksi talostani on nyt sähköt poikki. Huomasin aamulla, että murukahvi liukenee oikein hyvin myös kylmään veteen! ;D

Sain myös hankittua tänään nettitikun  ja kävin vähän shoppailemassa, löysin mm. second-hand shopista lapsille satu- ja tietokirjoja joita he voivat lukea mun kanssa kun olemme tehneet läksyt.

Kaupoissa kaikki on halvempaa kuin Suomessa, mutta esim. se mun kana on lähes Suomen hinnoissa. Mutta tänään ajattelin käydä kahvilla ja kun oli jo ohi lounasajan, joten tilasin latten lisäksi juustovoileivän. Kun se tuli, sitä oli kaksi isoa paahdettua leipää ja lisänä hyvää salaattia, kaikki yhteensä maksoi 4 e.

No comments: