Saturday, April 7, 2012

Addis pitkäperjantai 6.4.


Juuri kun ehdin tanne kahvilaan alkoi kova rummuttava sade!



Ja tassa on nettikahvila-vierustoverini :)


Tanaan kavimme tutustumassa NLM:n toimipaikkoihin Ritvan kanssa ja mm. siihen tyohon jota ehka tulisin tanne tekemaan ensi talvena. Se on pyhakouluoppaiden taitto- ja kuvitustyota, eli mulle ennestaan hyvin tuttua. Olen jostain syysta tykannyt taalla aika tavalla ja tunnen olevani kuin kotonani. Olen liikkunut paljon yksin, tanaankin taksilla ja minibussilla ympari kaupunkia. Taksi on hyvin halpa, esim. puolen tunnin ajo noin 6 euroa. Minibussi eli vakiolinaa kulkeva tilataksi on sitten viela tuosta paljon halvempi, n. 40 cnt.

Tanaan tormasin kaupungilla herrasmieheen, joka innostui kovin ystavalliseksi kun kuuli etta olin Suomesta. Eksyin vahan kun annoin taksille vaaran osoitteen ja tuo mies osui kahvilassa viereeni. Han lahestyi jo siina vaiheessa kun olin ostamassa kahvilassa nenaliinapakettia kerjalaiselta liian kalliiseen hintaan. Sitten han varta vasten kaveli ja neuvoi oikealle kadulle, antoi kayntikorttinsa ja tarjoutui opastamaan kaupungilla. Han kuului olevan myos humanitaarista apua tekevassa firmassa ja ilahtui kun kerroin olevani tyossa lahetysyhdistyksessa.
Nyt sade on hiukan tauonnut mutta ulkona on sakkipimea.

No comments: