Tuesday, April 17, 2012

Kotona taas - atk-ongelmat jatkuvat

Olen ollut nyt toista päivää kotona kuuman, runsaan suihkun ja nopean netin äärellä. Juuri kun olin alkanut oikein nauttia kaikesta länsimaisesta mukavuudesta, törmäsin yhä eneneviin atk-ongelmiin. Hieno iMaccini hajosi eikä enää käynnisty ja tietysti se tapahtui juuri kun olin ehtinyt siirtää kaikki tärkeimmät matkakuvani sille ja - vastoin tapojani - poistaa ne saman tien kameroista. Onnistuin kuitenkin saamaan läppärilläni yhteyden iMacin kovalevyyn, joten kuvat sai pelastettua. Nyt olen kopioimassa kaikkea muutakin rikkinäiseltä kovalevyltä läppäriini ennenkuin ryhdyn asentamaan iMaciin käyttistä uudestaan, siinä voi tuhoutua kaikki.  - Siis levy ei ehkä olekaan viallinen, jolloin käyttiksen asentaminen uudestaan alusta voisi olla hyvä ratkaisu.

Eilen illalla olin sitten päivittämässä vuorottelublogiani, kun jostain syystä kaikki teksti hävisi. ??? En vieläkään käsitä mitä tapahtui. En myöskään löytänyt tekstejä millään peruutus-toimenpiteellä enää mistään. Ehkä tämä oli ihan terveellinenkin opetus atk-elämän katoavaisuudesta. Elän vielä toivossa, että ylläpito voisi palauttaa sivuni joltain varmistukselta, mutta se saattaa olla turha toivo.

Päätin siirtyä käyttämään Vuodatusta, kun en saanut salasanojen asetuksia toimimaan haluamallani tavalla blogit-sivuston blogimerkinnöillä.

No comments: